فروش-توری-حصاری-و-فنس-باغی
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

آنچه باید در مورد مفتول گالوانیزه بدانید!

مفتول-گالوانیزه

چکیده مطلب:

مفتول گالوانیزه، از انجام فرآیند گالوانیزاسیون روی مفتول سیاه به دست می آید. مفتول سیاه نیز از کشش میلگرد های فولادی طی فرآیندی صنعتی به وجود می آید. مفتول گالوانیزه را با عنوان مفتول سفید هم می شناسند.

مفتول گالوانیزه چیست ؟

مفتول گالوانیزه طی فرآیندی نبستا طولانی تولید می شود. ابتدا مفتول سیاه را در دمای ۸۶۰ درجه حرارت می دهند و بعد از آن مفتول را درون وان اسیدشوری و فلاکس عبور می دهند تا سطح مفتول کاملا تمیز شود و در آخر مفتول ها را داخل وان مذاب فلز روی عبور می دهند، حال مفتول گالوانیزه آماده است آن را به شکل کلاف بسته بندی می کنند.

 

انواع مفتول گالوانیزه

مفتول های گالوانیزه به دلیل مقاومت مناسب در برابر خوردگی، انعطاف پذیری کارآمد کاربرهای بسیاری در صنعت دارند. برای ساخت عنوان توری های حصاری، توری مرغی و انواع سیم خاردار از مفتول گالوانیزه استفاده می شود.

مفتول گالوانیزه محصول مادر در صنعت به حساب می آید.

به طور کلی دو نوع مفتول گالوانیزه داریم :

۱.مفتول گالوانیزه گرم ( نورد گرم ): مفتول گالوانیزه گرم از غوطه ور شدن مفتول سیاه ( فولاد کم کربن ) در فلز ذوب شده ی روی تولید می شود. در مفتول گالوانیزه گرم ضخامت لایه ی فلز روی مانند روکشی از ۳/. تا ۵ میلی متر بر روی مفتول سیاه می آید و در مقایسه با گالوانیزه سرد پوششی ۵ تا ۱۰ برابری را داراست. بسته به کاربرد مفتول گالوانیزه گرم اندازه ضخامت لای ی گالوانیزه متفاوت است و قیمت آن هم بسته به ضخامت لایه تغییر میکند. باتوجه به فرآیند تولید مفتول گالوانیزه گرم، پوشش نهایی گالوانیزه از یک دستی ضخامت، شفافیت قابل توجه، صافی سطح مفتول بدون سطوح قطره ای و براق برخوردار است.

۲.مفتول گالوانیزه سرد ( نورد سرد ): مفتول گالوانیزه سرد از فرآیند اسپری شدن یه لایه ی نازک فلز روی بر روی مفتول سیاه بدست می آید به همین دلیل ضخامت کمتری از فلز روی را داراست و نسبت به مفتول گالوانیزه گرم قیمت

کمتری هم دارد. مفتول گالوانیزه سرد استحکام بیشتری در برابر خمش و کشش دارد در نتیجه استفاده ی بیشتری در صنعت کشاورزی و رابیتس بندی دارد.

 

کاربردهای مفتول گالوانیزه

مفتول های گالوانیزه کاربرد های بسیاری دارند که قصد داریم به تعدادی از آن ها اشاره کنیم مورد مصرف و ضخامت مفتول را باهم عنوان میکنیم:

۱.رابیتس بندی از مفتول یا سیم نمره ۱۸ با قطر ۲/۱ میلی متر، استفاده می شود.

۲.سیم یا مفتول مورد استفاده ی گل فروشی ها، سیم نمره ۲۰ با قطر ۹/۰ میلی متر می باشد.

۳.در سیم اسکوپ از سیم نمره ۱۶ با قطر ۱.۵ میلی متری، استفاده می شود، این نوع مفتول برای اسکوپ کردن پشت سنگ های گرانیتی سنگ نمای ساختمان ها بکار می رود.

۴.مفتول یا سیم نمره ۱۴ با قطر ۲ میلی متر و دارای کلاف های بسته بندی شده از ۲۵ کیلوگرم تا ۲۰۰ کیلوگرم می باشد.

۵.در سیم آرماتور بندی از مفتول یا سیم نمره ۱۲ با قطر ۵/۲ میلی متر و دارای کلاف های بسته بندی شده از ۲۵ کیلوگرم تا ۵۰ کیلوگرم می باشد.

۶.برای ساخت کابل های برق، چوب لباسی، ساخت قفسه، آویز برای سقف های کاذب، تجهیزات دندان پزشکی، چوب لباسی، دستگیره سطل و … از انواع مفتول گالوانیزه استفاده می شود.

۷.برای ساخت وسایل تزیینی، تزیین فضای داخلی مغازه ها و منازل و همچنین ساخت مجسمه های فلزی و محافظت از تابلوهای نقاشی و تابلو فرش های گران قیمت

۸.برای تولید انواع توری در صنعت توری بافی، توری حصاری، توری گابیون، توری مرغی، توری فرنگی، توری مش، توری سرندی، توری روکش دار، توری لوزی و توری کلاسیک از این مفتول استفاده می شود.

۹.مفتول یا سیم نمره ۱۰ با قطر ۳ میلی متر و دارای کلاف های بسته بندی شده تا ۲۵ کیلوگرم می باشد.

 

مزایا و دلایل استفاده از مفتول گالوانیزه

قابلیت ضد زنگ:

اصلی ترین ویژگی مفتول گالوانیزه مقاومت و ضد آب بودن این محصول است.

مفتول گالوانیزه در شرایط جوی مرطوب و شرجی کاملا مقاومت خوبی دارد.

قابلیت ضد سایش:

پوشش گالوانیزه روی محصول به عنوان روکشی برای محافظت از محصول عمل می کند و باعث عدم سایش مفتول سیاه می شود.

مقاومت در برابر حرارت بالا

با توجه به نقطه ی ذوب فلز روی که ۶۴۰ درجه سانتی گراد می باشد مفتول گالوانیزه تا این دما مقاوم در برابر حرارت می باشد و از ذوب شدن مفتول سیاه جلوگیری می کند.

 

قیمت مفتول گالوانیزه و نکات مهم قبل از خرید

قیمت گذاری مفتول گالوانیزه متناسب با ضخامت سطح گالوانیزاسیون شده صورت می گیرد.

یکی از بهترین مفتول گالوانیزه تولید شده در ایران شرکت صنایع مفتولی توران گستر می باشد.

مفتول گالوانیزه محصولی پرکاربرد است. قبل از خرید حتما از کاربری محصول مورد انتخاب خود مطمئن شوید. از متریال استفاده شده در ساخت و تولید محصول اطمینان حاصل کنید و حتما میزان سختی و انعطاف پذیری مفتول گالوانیزه را برای کاربرد مورد نظرتان بررسی کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید از طریق چت آنلاین وب سایت، از طریق واتس اپ و یا تماس تلفنی با شماره ۰۲۱۵۵۴۴۶۰۵۰ با کارشناسان توران گستر ارتباط برقرار کنید.

برچسب‌ها:

آخرین مطالب

جهت آشنایی با محصولات صنایع مفتولی توران گستر روی گروه مورد نظر کلیک کنید.

دسترسی سریع به دسته بندی‌ها

۰۲۱-۵۵۴۴۶۰۵۰

به مشاوره خرید احتیاج دارید؟

پس از ثبت اطلاعات، مشاوران توران گستر سریعاً با شما تماس خواهند گرفت.