سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار بازار آهن در هفته منتهی به 31 فروردین 1403

اخبار-بازار-آهن

چکیده مطلب:

کاهش جزئی قیمت ها در معاملات بازار آهن جدیدترین اخبار بازار آهن  در هفته منتهی به 31 فروردین 1403 جدیدترین اخبار بازار آهن است.هفته گذشته در مجموع قیمت میانگین میلگرد آجدار در بازار 100 تومان معادل 0.3 درصد کاهش یافت.همچنین قیمت میلگرد آجدار سایز 14 تا 32 تحویل درب کارخانه به شکل میانگین به عدد 28200 تومان به ازای هر کیلوگرم رسید.

کاهش جزئی قیمت ها در معاملات بازار آهن جدیدترین اخبار بازار آهن  در هفته منتهی به ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ جدیدترین اخبار بازار آهن است.

هفته گذشته در مجموع قیمت میانگین میلگرد آجدار در بازار ۱۰۰ تومان معادل ۰.۳ درصد کاهش یافت.همچنین قیمت میلگرد آجدار سایز ۱۴ تا ۳۲ تحویل درب کارخانه به شکل میانگین به عدد ۲۸۲۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم رسید. حداقل قیمت میلگرد در بازار در انتهای هفته به حدود ۲۶۵۰۰ تومان و حداکثر به حدود ۳۰۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم رسید.

نکته قابل توجه اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا تاریخ ۲۴ فروردیت ۱۴۰۳ قیمت میلگرد آجدار سایز ۱۴ تا۳۲ به صورت میانگین در حدود ۷۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم معادل ۲.۵ درصد افزایش یافته است.

در هفته گذشته معاملات میلگرد در بورس کالا با قیمت میانگین ۲۵۲۴۳ تومان به ازای هر کیلوگرم بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده و ۲۷۷۶۷ تومان به ازای هر کیلوگرم با مالیات بر ارزش افزوده معامله شدند.

شکاف قیمتی بین میلگرد و شمش فولادی در بورس کالا که در هفته منتهی به ۲۴فروردین ۱۴۰۳معادل ۱۷.۳ درصد بود در هفته منتهی به ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ به عدد ۱۴.۲ درصد رسید. در معاملات بورس کالا در هفته گذشته حجم میلگرد عرضه شده ۲۴ درصد و حجم شمش فولادی عرضه شده ۷۰ درصد بوده است.

در ارتباط با قیمت دلار در هفته منتهی به ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ در بازار آزاد شاهد افزایش نرخ دلار بودیم به شکلی که دلار با افزایش ۲۹۰۰ تومانی معادل ۰.۹درصد در معاملات نقدی از ۶۳۴۰۰تومان به ۶۶۳۰۰ تومان افزایش یافت. ضمن اینکه آخرین نرخ حواله دلار در مرکز مبادله ارز و طلا ۴۰۶۴۸ تومان بوده است.

در هفته پیش رو با توجه به افزایش کاهش تنشهای منطقه ای انتظار کاهش قیمتها چندان دور از ذهن نخواهد بود. در صورت اصلاح نرخ ارز می توان پیش بینی کردن روند قیمتها در هفته آینده کاهشی باشد. برخی اخبار حاکی از افزایش نرخ ارز نیما توسط بانک مرکزی به منظور تقویت صادرات است. در حال حاضر شکاف قیمتی بین نرخ ارز نیما و نرخ ارز بازار آزاد به بیشترین میزان خود رسیده است. در میان مدت با افزایش نرخ نیما انتظار می رود افزایش نسبی قیمتها را شاهد باشیم.

برچسب‌ها:

آخرین مطالب

جهت آشنایی با محصولات صنایع مفتولی توران گستر روی گروه مورد نظر کلیک کنید.

دسترسی سریع به دسته بندی‌ها

۰۲۱-۵۵۴۴۶۰۵۰

به مشاوره خرید احتیاج دارید؟

پس از ثبت اطلاعات، مشاوران توران گستر سریعاً با شما تماس خواهند گرفت.