فروش-توری-حصاری-و-فنس-باغی
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

دلار 63هزار تومانی بازار آهن را به کدام سو می برد؟

تاثیر-نرخ-دلار-بر-بازار-آهن

چکیده مطلب:

بازار آهن با دلار 63 هزارتومانی به کدام سمت و سو می رود؟ این روزها نرخ دلار آمریکا در بازار آزاد سقف های تاریخی جدید برای خود ثبت می کند و بازار آهن نیز متاثر از نرخ دلار ملتهب است.

بازار آهن با دلار ۶۳ هزارتومانی به کدام سمت و سو می رود؟ این روزها نرخ دلار آمریکا در بازار آزاد سقف های تاریخی جدید برای خود ثبت می کند و بازار آهن نیز متاثر از نرخ دلار ملتهب است.

علیرغم انتظارها در شروع سال جدید برای فضای آرام و ثبات در بازارهای مالی و بالاخص بازار ارز در اولین روز بعد از تعطیلات نوروزی شاهد افزایش نرخ دلار آمریکا در بازار آزاد و ورود نرخ دلار به کانال ۶۳هزار تومانی بودیم. به طبع آن سایر بازارهای مالی نیز روز آرامی را سپری نکردند. در بازارهای طلا، خودرو، مسکن و … نیز شاهد افزایش قیمتها به شکل باورنکردنی بودیم.

بازار آهن نیز در راستای افزایش نرخ ها ملتهب کار خود را آغاز کرد. همراه با افزایش نرخ ارز و افزایش تقاضا برای خرید بسیاری از فعالان بازار آهن تنها به اعلام نرخ محصولات خود اکتفا نموده و از فروش محصولات خودداری کردند.

افزایش نرخ ارز در بازار آزاد که متاثر از تحولات سیاسی چند روز اخیر است در دو روز اخیر ادامه دار بوده و باید منتظر ماند و دید بانک مرکزی چه اقداماتی را جهت برقراری آرامش در بازار و کاهش نرخ دلار به کار خواهد بست. یکی از روشهای دائمی بانک مرکزی برای ایجاد آرامش استفاده از منابع ارزی و عرضه دلار است.

طبعا با توجه به همراستا بودن نرخ دلار و نرخ محصولات بازار آهن بسیاری از فعالان بازار نگاه های خود را تماما به تحولات این بازار معطوف کرده اند.

با توجه به وجود التهاب در بازار ارز برخی از نوردکاران بدون توجه به قیمت پایه شمش، قیمتهای پیشنهادی محصولات را با توجه به افزایش نرخ دلار افزایش دادند! در بازار میلگرد نیز قیمتهای پیشنهادی از ۲۷ تا ۲۷هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم آغاز شد.

این در حالی است که میگلردهای عرضه شده در بورس کالا در محدوده ۲۶۴۰۰ تا ۲۶۵۰۰ تومان معامله شد. قیمت میلگرد ابرکوه سایز ۱۰ در محدوده ۲۸ هزار تومان و قیمت میلگرد ۸ ابرکوه در محدوده ۳۰هزارتومان معامله شدند.

قیمت قوطی تولیدشده از ورق ۲ میلی متری مبارکه به محدوده ۴۶ هزارتومان به ازای هر کیلوگرم رسید که تقریبا ۲۰۰۰ تومان گرانتز از قیمتهای هفته اول فروردین ۱۴۰۳ است.

در بازار تیرآهن ذوب آهن اصفهان قیمتها ابتدا با کاهش ۵۰هزارتومانی در هر شاخه شروع شد اما به تدریج تا ۱۵۰هزارتومان افزایش یافت به شکلی که قیمت روز تیرآهن ۲۰ در هر کیلو حدود ۳۵هزارتومان و قیمت تیرآهن ۳۰ در محدوده ۳۱ هزارتومان برآورد شد.

قیمت روز نبشی ۸ ، نبشی ۱۰ و نبشی ۱۲ نیز در محدوده ۲۷۵۰۰ تا ۲۸۰۰۰ تومان قرار گرفت.

آشفته ترین بازار در بازار آهن نیز بازار ورق بود که قیمتها کاملا متاثر از نوسانات بازار ارز تغییر می یافت.

باید منتظر ماند و دید تحولات سیاسی و اقتصادی و سیاستهای بانک مرکزی در سه ماهه اول سال به چه شکلی خواهد بود و بازار آهن با ابهامات موجود به کدام سمت و سو در سال ۱۴۰۳ خواهد رفت.

برچسب‌ها:

آخرین مطالب

جهت آشنایی با محصولات صنایع مفتولی توران گستر روی گروه مورد نظر کلیک کنید.

دسترسی سریع به دسته بندی‌ها

۰۲۱-۵۵۴۴۶۰۵۰

به مشاوره خرید احتیاج دارید؟

پس از ثبت اطلاعات، مشاوران توران گستر سریعاً با شما تماس خواهند گرفت.