فروش-توری-حصاری-و-فنس-باغی
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت میلگرد بستر ، کاربردها و مزایا

قیمت-میلگرد-بستر

چکیده مطلب:

تعریف کلی میلگرد بستر یک جفت مفتول طولی است که مفتول‌های عرضی به شکل نردبانی و یا خرپایی به روش جوش مقاومتی به آن متصل شده است و به دو صورت افقی یا عمودی در سازه به کار گرفته می‌شود. عاج‌های این میلگرد سبب می‌شود که به راحتی در ملات قرار بگیرد.

میلگرد بستر چیست ؟

تعریف کلی میلگرد بستر یک جفت مفتول طولی است که مفتول‌های عرضی به شکل نردبانی و یا خرپایی به روش جوش مقاومتی به آن متصل شده است و به دو صورت افقی یا عمودی در سازه به کار گرفته می‌شود. عاج‌های این میلگرد سبب می‌شود که به راحتی در ملات قرار بگیرد. میلگرد بستر گالوانیزه و ضد زنگ می باشد. با استفاده از میلگرد بستر اجرای وال پست هم انجام میگیرد.

 

ویژگی های میلگرد بستر

باید بگوییم بدون استفاده از میلگردها در سازه ها پیشرفت در ساخت سازهای مرتفع ممکن نبود. بتن ها باعث استحکام سازه می شوند اما نقش اصلی در پایداری یک سازه را مقاطع فولادی برعهده دارند. استفاده از میلگرد بستر تنها ۵ درصد از هزینه های کلی یک سازه را شامل می شود که با توجه به مزایای بی نظیر آن کاملا عقلانی و مقرون به صرفه می باشد و اجرای آن با رعایت استاندارد آیین نامه ملی ساختمانی اکیدا توصیه می شود. به طور کلی میلگرد بستر به دو نوع تولید و عرضه میگردد:

میلگرد بستر با جنس فولاد گالوانیزه

این نوع میلگرد بستر با روکش فلز روی ضد زنگ شده است و به خوبی در برابر رطوبت و آب مقاوم است. همچنین قیمت مناسبی دارد و مقرون به صرفه است و برای مصارف توکار و دیوارچینی پیشنهاد می شود.

میلگرد بستر با جنس استیل استنلس

این نوع میلگرد بستر با حداقل ۱۰ درصد فلز کروم تولید می شود. کروم یک آلیاژ محبوب به شمار می رود که با فولاد و سایر فلزات ترکیب می شود و یک محصول ضدزنگ و ضد اکسید شدن و خوردگی، مناسب برای استفاده ی رو کار در سازه ها می باشد.

 

کاربرد میلگرد بستر چیست ؟

ماهیت اصلی میلگرد بستر مقاومت سازه ها در برابر زلزله می باشد که در دیوارچینی سازه ها مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از میلگرد بستر در دیوارچینی سازه ها باعث افزایش چشمگیر مقاومت دیوار در برابر زلزله می شود. استفاده از میلگرد بستر به روش استاندارد بر اساس آیین نامه مقررات ملی و قوانین سازمان نظام مهندسی کشور باید صورت بگیرد در غیر این صورت اگر به صورت غیراستاندارد از آن بهره برداری شود اثرات مخربی در انتظار سازه خواهد بود و نتیجه عکس خواهد داشت.

 

انواع میلگرد بستر و نحوه اجرای میلگرد بستر

براساس آیین نامه مقررات ملی سطح میلگرد بستر استفاده شده در سازه باید به شکل کلی از ملات پوشیده شود در نتیجه جنس میلگرد بستر و روکش آن حائز اهمیت است.

براساس آیین نامه مقررات ملی و قوانین سازمان نظام مهندسی کشور تمام میلگرد های بستر مورد استفاده در سازه ها باید از روکش گالوانیزه برخوردار باشند. روکش گالوانیزه یا روکش ضد زنگ باعث عدم اکسید شدن میلگرد فولادی یا آهنی می گردد.

 

مزایای میلگرد بستر

 

۱.قابلیت اتصال دیوار های دو لایه یا چند لایه به هم

۲.ایجاد اتصال مکانیکی برای نمای سازه

۳.جلوگیری از تغییرشکل های حرارتی و جمع شدگی ها

۴.جلوگیری از ایجاد شکاف و ترک های روی سطوح بخصوص دیوار های گجی

۵.افزایش استحکام و مقاومت و شکل پذیری خمش خارج از صفحه دیوار

۶.استحکام برشی درون صفحه دیوار

۷.افزایش مقاومت در برابر زلزله و پیشگیری از ریزش برون صفحه

۸.ایجاد شکل پذیری دیوار و در نتیجه مقاومت بیشتر در برابر زلزله

 

معایب میلگرد بستر

استفاده از میلگرد بستر هیچ معایبی ندارد. نکته مهم رعایت استاندارد در اجرای آن از طرف مدیر پروژه است و نظارت دقیق را انجام پروژه را می طلبد. محاسبات مهندسی دقیق از الزامات اجراست، اندازه و قطر میلگرد بستر در محاسبات باید دقیق بررسی شود.

 

قیمت میلگرد بستر و خرید

قیمت میلگرد بستر بر اساس قیمت میلگرد های آماده برای تولید محاسبه می شود. قیمت کلی فلزات جهانی تعیین می شود و بستگی به اخبار و اتفاقات جهانی، تولید و عرضه کشورهای تولیدکننده دارد. یکی از بهترین میلگرد ها و مفتول ها هم به لحاظ قیمتی و هم به لحاظ کیفیتی در ایران تولید می شود.

 

برای اطلاع از قیمت میلگرد بستر می ‌توانید در سایت شرکت صنایع مفتولی توران گستر به صفحه میلگرد بستر مراجعه کنید و در مورد ویژگی، وزن و حتی کارایی این محصول بر اساس نیاز خود، راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید. همچنین جهت تکمیل اطلاعات و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید از طریق چت آنلاین وب سایت، از طریق پر کردن فرم های وبسایت جهت مشاوره و همچنین ارتباط مستقیم از طریق واتس اپ و یا تماس تلفنی با شماره ۰۲۱۵۵۴۴۶۰۵۰ با کارشناسان توران گستر ارتباط برقرار کنید.

برچسب‌ها:

آخرین مطالب

جهت آشنایی با محصولات صنایع مفتولی توران گستر روی گروه مورد نظر کلیک کنید.

دسترسی سریع به دسته بندی‌ها

۰۲۱-۵۵۴۴۶۰۵۰

به مشاوره خرید احتیاج دارید؟

پس از ثبت اطلاعات، مشاوران توران گستر سریعاً با شما تماس خواهند گرفت.