فروش-توری-حصاری-و-فنس-باغی
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

هزینه ساخت ویلا در سال 1403 چقدر است؟

هزینه-ساخت-ویلا-1403

چکیده مطلب:

برای ساخت یک ویلا در سال 1403 در شمال کشور به چقدر سرمایه نیاز است؟ساخت و ساز ویلا در شمال کشور یکی از روشهای سرمایه گذاری در سالیان اخیر بوده است و با توجه به رشد قیمت ها در طی سالیان اخیر میتواند سود بلندمدتی مناسبی را محقق نماید.

برای ساخت یک ویلا در سال ۱۴۰۳ در شمال کشور به چقدر سرمایه نیاز است؟

ساخت و ساز ویلا در شمال کشور یکی از روشهای سرمایه گذاری در سالیان اخیر بوده است و با توجه به رشد قیمت ها در طی سالیان اخیر میتواند سود بلندمدتی مناسبی را محقق نماید.

برای آنکه برای ساخت ویلای مدنظرتان برنامه ریزی داشته باشید باید بدانید که حداقل هزینه ساخت ویلا در شمال کشور در فروردین سال ۱۴۰۳ به ازای هر متربع ۶ میلیون تومان و حداکثر هزینه به ازای هر مترمربع ۲۵ میلیون تومان است.

البته باید درنظر داشته باشید ویلاها دارای انواع و ساختار مختلف هستند و همچنین نوع و جنس متریال مصرفی نیز در محاسبه هزینه ها تاثیر گذار است.

قبل از هر چیز برای آنکه بتوانید ارزیابی دقیقی از هزینه ساخت ویلا داشته باشید بهتر است با انواع ویلا در استان مازندران آشنا شوید. ساخت ویلاها در شمال کشور به انواع زیر دسته بندی می شوند:

ویلای فلت

ویلای نیم پیلوت

ویلای دوبلکس

ویلای تریبلکس

 

هزینه-ساخت-ویلا-فلت

هزینه ساخت ویلای فلت

ویلای فلت به همان ویلای یک طبقه اطلاق می شود که تمام بخشهای آن در یک طبقه اجرا می گردد. ویلا دارای یک مالک است و سند دارد و کاملا شفاف و مشخص است. بسیاری از ویلاهای ساخته شده در استان مازندران از نوع فلت (یک طبقه) هستند و هزینه ساخت ویلا فلت در استان ماندران به طور میانگین به ازای هر متربع حداقل ۶ میلیون تومان و حداکثر ۲۰ میلیون تومان در زمان نگارش مقاله در فروردین ۱۴۰۳ برآورد می گردد.

درنظر داشته باشید که هزینه ساخت متری ۶ میلیون تومان با متریال ضعیف و کیفیت بسیار معمولی است و هزینه ۲۰ میلیون تومانی به ازای هر متربع در ازای استفاده از لوکس ترین مواد و متریال مانند درب، شیشه ها، میلگردها در ساخت سقف و دیوار و سیم کشی و لوله کشی و به طور کل تاسیسات مکانیک و برق والبته معماری لوکس به شمار می رود.

هزینه-ساخت-ویلا-نیم-پیلوت

هزینه ساخت ویلای نیم پیلوت

ویلای نیم پیلوت در طی سالیان گذشته به شدت پرطرفدار بود. این ولا که به ویلای یک و نیم طبقه هم معروف است در واقع ویلایی مابین ویبلی فلت و دوبلکس قرار دارد. تعداد پله های ساخته شده در ویلای تیم پیلوت کمتر از ویلای دوبلکس است  و این مزیت مهم طراحی این نوع ویلاست. هزینه ساخت ویلای نیم پیلوت در استان مازندران به طور میانگین به ازای هر مترمربع ۹ میلیون تومان است. لازم به ذکر است حداقل متراژ ویلای نیم پیلوت ۱۳۰ متر است و کمتر از آن ساخته نمی شود و برای این متراژ به صورت تک خواب و یا دو خواب قابل اجراست.

هزینه-ساخت-ویلا-دوبلکس

هزینه ساخت ویلای دوبلکس

ویلای دوبلکس یکی از شناخته شده ترین نوع ویلا به لجاظ طراجی و اجرا در استان مازندران است. ویلای دوبلکس دارای زیبایی ظاهری، امکانات لوکس، ارتفاع برای مشاهده جتگل و دریا و البته راه پله و پله مارپیچی است. با این حال برخی ها ساخت ویلای فلت یا نیم پیلوت را ترجیح می دهند که به دلیل افزایش بهای ساخت می باشد.

هزینه ساخت ویلای دوبلکس در استان مازندران به صورت میانگین به ازای هر مترمربع ۱۲ میلیون تومان است.

هزینه-ساخت-ویلا-تریبکس

هزینه ساخت ویلای تریبلکس

ویلای تریبلکس یک ویلای سه طبقه درجه یک که تمام طبقات آن متعلق به یک مالک می باشد. این نوع ویلاها اصولا در شهرک های برند شمال بیشتر مشاهده می شود. هزینه تقریبی ساخت ویلای تریبلکس در استان مازندران به صورت میانگین به ازای هر متربع مربع ۱۵ میلیون تومان است.

نکاتی درباره متراژ ویلاها

به لحاظ اجرایی و استاندارهای ساخت و ساز برای احداث ویلا شما می توانید هر متراژی را که میخواهید دز زمین خود بسازید با این حال ساخت ویلای فلت از متراژهای ۷۰ و ۸۰ متر آغزا شده و حتی به بالای ۱۰۰ متر نیز می رسد. متراژ مناسب برای اجرای ویلای نیم پیلوت ۱۳۰ تا ۲۰۰ متر است. برای ساخت ویلای دوبلکس و ویلای تریبلکس عمدتا متراژهای بالا در نظر گرفته می شود.

 

تفکیک هزینه ساخت ویلا

پروژه اجرای ویلا با توجه به هزینه های ساخت در منطقه مدنظر و منریالی که برای ویلا انتخاب می کنید متغیر است. به عنوان مثال هزینه اجرای ویلا در منطقه ای مانند رویان با همان ویلا در نمک آبرود،چالوس یا چمستان متفاون است. با این حال تفکیک کلی میزان بودجه مورد نیاز برای ساخت اجزای مختلف ویلا به شرح زیر است.

  • هزینه معمار ۱۰.۵ تا ۱۵ درصد از کل هزینه ها
  • هزینه مهندس سازه (در تمامی پروژه ها نیاز نیست و در صورت نیاز به پروژه اضاقه می شود.)
  • هزینه پیمانکار ۱۵ الی ۲۵ درصد از کل هزینه های پروژه
  • فونداسیون ۹%
  • ساختار و نوع زمین ۹%
  • پایان کار دیوارها و نمای بیرونی ۸ تا۱۲ درصد
  • سقف ۱۰%
  • در و پنجره ۵%
  • پایان کار اجرای داخل ویلا ۶ تا ۱۰ درصد
  • هزینه کفپوش ۳ تا ۵ درصد
  • حمام ۴$
  • آشپزخانه ۸%
  • برق ۱۰%
  • لوله کشی ۱۲%

هزینه مجوز ساخت بسته به موقعیت پروژه دز زمان نگارش مقاله در فروردین ۱۴۰۳  محدوده ۳۰ الی ۲۰۰ میلیون تومان است.

هزینه های اعلام شده فازغ از هزینه های مرتبط با نورپردازی ، اجرای محوطه ،استخر و جکوزی و ساخت آلاچیق است.

محوطه-سازی-ویلا

هزینه محوطه سازی ویلا

هزینه محوطه سازی ویلا بر اساس نوع پوشش گیاهی و نوع متریال مصرفی می تواند متفاوت باشد. هزینه گل و گیاه توسط خود مالک انتخاب و به پیمانکار پیشنهاد داده می شود. همچنین می توانید محوطه سازی را به صورت اختصاصی به خود پیمانکار بسپارید تا با تمام اختیارات برای شما اجرا کند.

هزینه-ساخت-استخر-جکوزی

هزینه اجرای استخر و جکوزی

اجرای استحر می تواند در محوطه و یا داخل ویلا باشد و کاملا به نوع انتخاب شما بستگی دارد.هزینه ساخت استخر در سال ۱۴۰۲ به طور میانگین عددی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان می تواند برای مالک آب بخورد.

هزینه-اجرای-آلاچیق-ویلا

هزینه ساخت آلاچیق

اجرای آلاچیق در محوطه ویلا می تواند جلوه جذاب و خاصی به ویلای شما ببخشد. در انتخاب آلاچیق باید به مواردی نظیر نوع کاربری، سبک طراحی ویلا و بودجه درنظر گرفته شده توجه نمود.آلاچیق ها انواع مختلفی دارند. از جمله انواع آلاچیق ها می توان به آلاچیق چوبی، آلاچیق فلزی، آلاچیق شیشه ای، و آلاچیق حصیری اشاره کرد.

آلاچیق ها قابلیت اجرا در ابعاد محتلف را دارند. اگر تمایل به ساخت آلاچیق لاکچری دارید این نوع آلاچیق ها معمولا سنگی بوده و در ابعاد ۲*۲ یا ۳*۳ اجرا می شوند. هزینه اجرای چنین آلاچیقی در زمان نگارش مقاله عددی بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ میلیون تومان است.اگر جنس آلاچیقی آهنی یا چوبی باشد هم هزینه ای تقریبا ۸۰ تا ۱۰۰ میلیونی برای شما در پی خواهد داشت.

آلاچیق ساده فلزی عددی بین ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان برای مالک آب میخورد. همچنین آلاچیق پیش ساخته چوبی نیز تقریبا ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان بودجه می خواهد.

 

برچسب‌ها:

آخرین مطالب

جهت آشنایی با محصولات صنایع مفتولی توران گستر روی گروه مورد نظر کلیک کنید.

دسترسی سریع به دسته بندی‌ها

۰۲۱-۵۵۴۴۶۰۵۰

به مشاوره خرید احتیاج دارید؟

پس از ثبت اطلاعات، مشاوران توران گستر سریعاً با شما تماس خواهند گرفت.