فروش-توری-حصاری-و-فنس-باغی
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

اخبار بازار آهن و فولاد در هفته منتهی به 15 دی 1402

اخبار-بازار-آهن

چکیده مطلب:

کاهش قیمتها در بازار آهن در هفته منتهی به 15 دی جدیدترین خبر از بازار آهن و فولاد است. قیمت میانگین میلگرد آجدار در هفته گذشته به میزان 600 تومان معادل 2.5 درصد به ازای هر کیلوگرم کاهش یافت.

کاهش قیمتها در بازار آهن در هفته منتهی به ۱۵ دی جدیدترین خبر از بازار آهن و فولاد است. قیمت میانگین میلگرد آجدار در هفته گذشته به میزان ۶۰۰ تومان معادل ۲.۵ درصد به ازای هر کیلوگرم کاهش یافت.

همچنین میلگرد سایز ۱۴ تا ۳۲ تحویل درب کارخانه به شکل میانگین با قیمت ۲۳۱۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم معامله شد. کف قیمت میلگرد در پایان هفته گذشته به قیمت ۲۱۹۰۰ تومان و سقف قیمتی در حدود ۲۴۳۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم رسید.

در مورد معاملات در بورس کالا، میلگرد با قیمت میانگین موزون ۲۱۱۸۶ به ازای هر کیلوگرم بدون مالیات بر ارزش افزوده و ۲۳۰۹۲ به ازای هرکیلوگرم با احتساب مالیات بر ارزش افزوده معامله گردید. قیمت میانگین موزون میلگرد در قیاس با معاملات ۶ دی ۱۴۰۲ ۹۵ تومان معادل ۰.۴۴ درصد کاهش یافت.

در سایر معاملات در بورس کالا، شمش فولادی با قیمت میانگین موزون ۱۸۷۶۰ تومان به ازای هرکیلوگرم بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده و ۲۰۴۴۸ تومان با احتساب مالیات بر ارزش افزوده معامله گردید که این قیمت در قیاس با ۴ دی ۱۴۰۲ کاهش ۷۸ تومانی به ازای هر کیلوگرم که معادل ۰.۴ درصد است به ثبت رسید.

فاصله قیمت بین میلگرد و شمش فولادی در این هفته به ۱۲.۹ درصد رسید در صورتی که این فاصله برای هفته منتهی به ۸ دی ۱۳ درصد بود. هم چنین در هفته منتهی به ۱۵ دی ۱۴۰۲ ۱۲.۲ درصد حجم عرضه شده میلگرد و ۵۷درصد حجم عرضه شده شمش فولادی معامله گردید.

افزایش قیمت دلار به میزان ۱۱۵۰ تومان معادل ۲.۳ درصد در هفته قبل در معاملان نقدی بازار آزاد توانست کمی به بازار رونق دهد به شکلی که قیمت دلار از ۵۰۰۰۰ تومان به عدد ۵۱۱۵۰ تومان رسید . آخرین حواله نرخ دلار در مرکز مبادله ارز و طلا ۳۹۲۷۰ تومان اعلام است.

در ارتباط با پیش بینی بازار داخلی فولاد پیش بینی می گردد شاهد برخی نوسانات در بازار یاشیم. تقاضای مصرفی در مقاطع طویل مانند میلگرد ضعیف شده و و گردش نقدینگی نیز در بازار به حداقل ترین حالت ممکن رسیده است.

در بخش ورق گرم تنگای عرضه وجود دارد و این امر موجب افزایش قیمت در این بخش شده است.

پیش بینی ها از عدم روند افزایش قیمت دلار قبل از انتخابات مجلس حکایت دارد با این حال در صورت ادامه روند رشدی قیمت دلار قیمت ها در بازار با افزایش مواجه خواهد شد. با توجه به افزایش برودت هوا طبق پیش بینی هواشناسی در اواخر این هفته احتمال می رود محدودیت مصرف گاز برای صنایع فولادی افزایش یابد که این امر ممکن است روی قیمت محصولات تاثیر بگذارد.

برچسب‌ها:

آخرین مطالب

جهت آشنایی با محصولات صنایع مفتولی توران گستر روی گروه مورد نظر کلیک کنید.

دسترسی سریع به دسته بندی‌ها

۰۲۱-۵۵۴۴۶۰۵۰

به مشاوره خرید احتیاج دارید؟

پس از ثبت اطلاعات، مشاوران توران گستر سریعاً با شما تماس خواهند گرفت.