فروش-توری-حصاری-و-فنس-باغی
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار بازار آهن در هفته منتهی به 7 اردیبهشت 1403

اخبار-بازار-آهن

چکیده مطلب:

کاهش قیمت ها  طبق پیش بینی ها در معاملات بازار آهن جدیدترین اخبار بازار آهن  در هفته منتهی به 7 ازدیبهشت 1403 جدیدترین اخبار بازار آهن است.هفته گذشته در مجموع قیمت میانگین میلگرد آجدار در بازار 700 تومان معادل 2.5درصد کاهش یافت.در هفته سپری شده قیمت میلگرد آجدار سایز 14 تا 32 تحویل درب کارخانه به شکل میانگین به عدد 27500 تومان به ازای هر کیلوگرم رسید.

کاهش قیمت ها  طبق پیش بینی ها در معاملات بازار آهن جدیدترین اخبار بازار آهن  در هفته منتهی به ۷ ازدیبهشت ۱۴۰۳ جدیدترین اخبار بازار آهن است.

هفته گذشته در مجموع قیمت میانگین میلگرد آجدار در بازار ۷۰۰ تومان معادل ۲.۵درصد کاهش یافت.در هفته سپری شده قیمت میلگرد آجدار سایز ۱۴ تا ۳۲ تحویل درب کارخانه به شکل میانگین به عدد ۲۷۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم رسید. حداقل قیمت میلگرد در بازار در انتهای هفته به حدود ۲۷۵۰۰ تومان و حداکثر به حدود ۲۸۸۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم رسید.

از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا تاریخ ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ قیمت میلگرد آجدار سایز ۱۴ تا۳۲ تغییری نداشته و ثابت بوده است! این موضوع نشان دهنده آن است که قیمت میلگرد در سال اخیر دارای تورم صفر درصدی بوده است.

در هفته گذشته معاملات میلگرد در بورس کالا با قیمت میانگین ۲۴۹۴۰ تومان به ازای هر کیلوگرم بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده و ۲۷۴۳۷ تومان به ازای هر کیلوگرم با مالیات بر ارزش افزوده معامله شدند.

شکاف قیمتی بین میلگرد و شمش فولادی در بورس کالا که در هفته منتهی به ۳۱فروردین ۱۴۰۳معادل ۱۴.۲ درصد بود در هفته منتهی به ۷ ازدیبهشت ۱۴۰۳ به عدد ۱۳.۳ درصد رسید. در معاملات بورس کالا در هفته گذشته حجم میلگرد عرضه شده ۱۲درصد و حجم شمش فولادی عرضه شده ۴۹ درصد بوده است.

در ارتباط با قیمت دلار در بازار آزاد در هفته منتهی به ۷ ازدبشهت۱۴۰۳ در بازار آزاد شاهد کاهش نرخ دلار بودیم به شکلی که دلار با کاهش ۳۱۰۰ تومانی معادل ۴.۷ درصدی در معاملات نقدی از ۶۶۳۰۰ به ۶۳۲۰۰ تومان کاهش یافت. ضمن اینکه آخرین نرخ حواله دلار در مرکز مبادله ارز و طلا ۴۱۱۱۹ تومان بوده است.

در هفته پیش رو با پیش بینی می شود نگاه ها همچون هفته های گذشته به نرخ دلار در بازار ارز باشد. قیمت محصولات فولادی در حال حاضر فاقد حباب مثبت بوده و از قیمتها در بورس کالا در نرخ پایینتری معامله می شود. ضعف تقاضای مصرفی در بازار داخلی بالاخص در مورد مقاطع طویل منجر شده قیمت محصولات عقب ماندگی قابل توجهی از تورم عمومی کشور داشته باشد.

از سوی دیگر انتظار می رود با افزایش تدریجی نرخ ارز نیما از فشار کاهش نرخ ارز و ضعف تقاضا بر بازار بکاهد.

برچسب‌ها:

آخرین مطالب

جهت آشنایی با محصولات صنایع مفتولی توران گستر روی گروه مورد نظر کلیک کنید.

دسترسی سریع به دسته بندی‌ها

۰۲۱-۵۵۴۴۶۰۵۰

به مشاوره خرید احتیاج دارید؟

پس از ثبت اطلاعات، مشاوران توران گستر سریعاً با شما تماس خواهند گرفت.